BLOG

Hoe organiseer je een geslaagde infodag?

Organiseert jouw organisatie binnenkort een infomoment? Kies dan voor meer dan een éénrichtingsverkeer aan informatie. Belevenis, een sterk visueel concept en originaliteit dragen bij tot de succesformule van een geslaagde infodag.

Ontdek onze vijf tips om een infomoment te organiseren!

1. Een visueel concept als rode draad

Kies een grafisch concept dat in het oog springt. De uitnodiging, signalisatie, dragers, gadgets, video, brochures of website vormen één geheel die dezelfde look and feel uitstraalt. Hierdoor creëer je van begin tot eind een duidelijk herkenbare boodschap.


Doorheen de volledige campagne 'Oostkamp 2030' nemen miniatuur mannetjes je mee op sleeptouw.

2. Belevenis is the key to success

Wil je een hoge betrokkenheid en wil je dat de informatie lang bijblijft bij de bezoeker? Zorg er dan voor dat er iets te beleven valt. Maak een parcours waarbij de bezoeker op zijn eigen tempo het geheel kan ervaren. Verras de bezoeker door verschillende zintuigen te prikkelen.


De burgemeester van Oostkamp nodigt de bezoekers uit om een parcours te doorlopen.

3. Ga op zoek naar originele dragers

Ga op zoek naar dragers die de bezoekers triggeren om de informatie te lezen. Werk erg visueel, kies daarom voor krachtige beelden en bondige teksten. Tekst en beeld plaats je op originele dragers die inspelen op de omgeving en perfect passen binnen het visueel concept.


Gemeente Middelkerke organiseerde een infodag voor het project #mkpromenade. De bezoekers waanden zich op de zeedijk van Westende.

4. Creëer interactie

Een infomoment is geen éénrichtingsverkeer waarbij de bezoeker wordt overladen met informatie. Nodig de bezoekers uit tot interactie. Zorg ervoor dat de bezoeker op een laagdrempelige manier zijn of haar inbreng kan geven.


Bewoners uit Westende kunnen een antwoord neerschrijven op vragen als ‘Hoe zal de nieuwe zeedijk jouw dagelijks leven veranderen?’.

5. Geef iets tastbaar

Bezorg de bezoekers iets waarop ze kunnen terugvallen. Zoals een brochure met de belangrijkste inzichten van de infodag of bedank de bezoekers voor hun aanwezigheid met een leuke gepersonaliseerde gadget. Vergeet niet om op de website of social media een terugblik te plaatsen waar je de sfeer opnieuw tot leven brengt.

1. Een visueel concept als rode draad

Kies een grafisch concept dat in het oog springt. De uitnodiging, signalisatie, dragers, gadgets, video, brochures of website vormen één geheel die dezelfde look and feel uitstraalt. Hierdoor creëer je van begin tot eind een duidelijk herkenbare boodschap.


Doorheen de volledige campagne 'Oostkamp 2030' nemen miniatuur mannetjes je mee op sleeptouw.

2. Belevenis is the key to success

Wil je een hoge betrokkenheid en wil je dat de informatie lang bijblijft bij de bezoeker? Zorg er dan voor dat er iets te beleven valt. Maak een parcours waarbij de bezoeker op zijn eigen tempo het geheel kan ervaren. Verras de bezoeker door verschillende zintuigen te prikkelen.


De burgemeester van Oostkamp nodigt de bezoekers uit om een parcours te doorlopen.

3. Ga op zoek naar originele dragers

Ga op zoek naar dragers die de bezoekers triggeren om de informatie te lezen. Werk erg visueel, kies daarom voor krachtige beelden en bondige teksten. Tekst en beeld plaats je op originele dragers die inspelen op de omgeving en perfect passen binnen het visueel concept.


Gemeente Middelkerke organiseerde een infodag voor het project #mkpromenade. De bezoekers waanden zich op de zeedijk van Westende.

4. Creëer interactie

Een infomoment is geen éénrichtingsverkeer waarbij de bezoeker wordt overladen met informatie. Nodig de bezoekers uit tot interactie. Zorg ervoor dat de bezoeker op een laagdrempelige manier zijn of haar inbreng kan geven.


Bewoners uit Westende kunnen een antwoord neerschrijven op vragen als ‘Hoe zal de nieuwe zeedijk jouw dagelijks leven veranderen?’.

5. Geef iets tastbaar

Bezorg de bezoekers iets waarop ze kunnen terugvallen. Zoals een brochure met de belangrijkste inzichten van de infodag of bedank de bezoekers voor hun aanwezigheid met een leuke gepersonaliseerde gadget. Vergeet niet om op de website of social media een terugblik te plaatsen waar je de sfeer opnieuw tot leven brengt.

Hulp nodig bij het organiseren van een infomoment?

We luisteren graag naar je.

Vul hier vrijblijvend je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.

Nieuwsbrieven ontvangen?

Hulp nodig bij het organiseren van een infomoment?

We luisteren graag naar je.

Vul hier vrijblijvend je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op.

Nieuwsbrieven ontvangen?

Vanden Broele Productions

Lieven Bauwensstraat 33, 8000 Brugge

Vanden Broele Productions

Lieven Bauwensstraat 33, 8000 Brugge

https://productions.vandenbroele.be/