BLOG

Hoe uniek is de eerste indruk die jouw sales nalaten?

Als iemand voor het eerst contact krijgt met jouw organisatie, is de kiem gelegd voor de eerste – vrijwel onuitwisbare- indruk. Hoe zorg je ervoor dat die meteen raak is?

Ontdek onze vijf aandachtspunten.

1. KISS (keep it short & simple)

Wees duidelijk en hou het kort. Overtuigende mensen zijn in staat hun strategie en jouw ideeën kort en krachtig uit te leggen. Iemand die weet waarvoor hij staat en unieke organisatiekenmerken in de kijker zet, maakt het de ander makkelijker om informatie op te nemen en af te leiden of jouw organisatie een meerwaarde voor hem kan bieden.

2. Wees oprecht authentiek

Als je vertrouwen en deskundigheid uitstraalt, kom je zelfzekerder over. Verplaats je mentaal in de andere zijn leefwereld en toon aan dat je de situatie begrijpt, dan gaat die zich sneller aan jou identificeren. Personaliseer waar mogelijk je verhaal. Wees ook voorbereid en zoek naar gemeenschappelijke raakpunten, dat schept een band.

3. Communicatie is ook visueel en vocaal

Denk eraan, een groot deel van je gehele communicatie is non-verbaal. De inhoud kan niet los worden gezien van de vorm. Aspecten als gebaren, je gezichtsuitdrukking, je stemhoogte en lichaamstaal kunnen helpen om de boodschap zo over te brengen zoals je hem zelf bedoelt. En hoe meer de inhoud past bij de vorm, hoe effectiever je communicatie is.

4. Gebruik krachtige (beeld)taal

Visualiseer. Want krachtige beeldtaal (vlotte infographics, bondige presentaties, digitale publicaties) is aantrekkelijker en helpt beter onthouden. Of vertel op een krachtige manier je verhaal zodat de lezer zich zelf een beeld kan vormen en je verhaal blijft nazinderen.

5. Laat een gepersonaliseerde goodie achter

Iets achterlaten bij je contact maakt je ontmoeting tastbaar. Dus beter te herinneren. Zorg voor een mooie brochure, een gepersonaliseerde sample en uiteraard je visitekaartje. Dat maakt het opnieuw contacteren des te eenvoudiger.

1. KISS (keep it short & simple)

Wees duidelijk en hou het kort. Overtuigende mensen zijn in staat hun strategie en jouw ideeën kort en krachtig uit te leggen. Iemand die weet waarvoor hij staat en unieke organisatiekenmerken in de kijker zet, maakt het de ander makkelijker om informatie op te nemen en af te leiden of jouw organisatie een meerwaarde voor hem kan bieden.

2. Wees oprecht authentiek

Als je vertrouwen en deskundigheid uitstraalt, kom je zelfzekerder over. Verplaats je in de ander en toon aan dat je zijn situatie begrijpt, dan gaat die zich sneller aan jou identificeren. Personaliseer waar mogelijk je verhaal. Wees ook voorbereid en zoek naar gemeenschappelijke raakpunten, dat schept een band.

3. Communicatie is ook visueel en vocaal

Als je vertrouwen en deskundigheid uitstraalt, kom je zelfzekerder over. Verplaats je mentaal in de andere zijn leefwereld en toon aan dat je de situatie begrijpt, dan gaat die zich sneller aan jou identificeren. Personaliseer waar mogelijk je verhaal. Wees ook voorbereid en zoek naar gemeenschappelijke raakpunten, dat schept een band.

4. Gebruik krachtige (beeld)taal

Visualiseer. Want krachtige beeldtaal (vlotte infographics, bondige presentaties, digitale publicaties) is aantrekkelijker en helpt beter onthouden. Of vertel op een krachtige manier je verhaal zodat de lezer zich zelf een beeld kan vormen en je verhaal blijft nazinderen.

5. Laat een gepersonaliseerde goodie achter

Iets achterlaten bij je contact maakt je ontmoeting tastbaar. Dus beter te herinneren. Zorg voor een mooie brochure, een gepersonaliseerde sample en uiteraard je visitekaartje. Dat maakt het opnieuw contacteren des te eenvoudiger.

Organiseren van gepersonaliseerde
communicatie?

We luisteren graag naar je.

Vul hier vrijblijvend je gegevens in en we nemen snel contact met je op.

Nieuwsbrieven ontvangen?

Organiseren van gepersonaliseerde communicatie?

We luisteren graag naar je.

Vul hier vrijblijvend je gegevens in en we nemen snel contact met je op.

Nieuwsbrieven ontvangen?

Vanden Broele Productions

Lieven Bauwensstraat 33, 8000 Brugge

https://productions.vandenbroele.be/