CASE

AGION
ZONNEPLAN

Dankzij het online magazine en de

e-mailcampagne met marketing automation

brengen we het zonneplan van AGION

dichter bij de scholen!

Het zonneplan

AGION, het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs, ijvert bij schooldirecties en inrichtende machten om meer schooldaken met zonnepanelen te bekleden.

Wij werkten in opdracht van AGION een mailingcampagne uit waar afwisselend de rationele voordelen van zonnepanelen (besparing op de energiefactuur) en de emotionele voordelen (klimaat en duurzaamheid) aan bod kwamen.

Digitale mailingcampagne

Afhankelijk van het klikgedrag en de belangstelling van de lezer voor de respectieve voordelen van zonnepanelen, werd in een vervolgmail het voordeel verder uitgewerkt.

Daarnaast is ook de rol van AGION als goedkoopste leningverstrekker op de markt en als begeleidende instantie bij de hele procedure in de verf gezet.


Het sluitstuk van de campagne was de aankondiging dat het zonneplan van AGION vanaf 1 juli werd uitgebreid van zonnepanelen naar alle vormen van energiebesparende maatregelen.

"De school draagt bij aan het halen van de klimaatdoelstellingen. Zo zorg je voor een groene toekomst voor de kinderen."

EEN GROENE TOEKOMST

Online magazine

Het online magazine vat mooi samen waarom scholen kunnen kiezen voor een voordelige zonnelening.

Video’s, infographics en responsive beelden creëren namelijk meer interactie en dus meer betrokkenheid bij de campagne.

Design & copy

Vanden Broele Productions

Tools

Marketing Automation

OnlineMagazines.be – Digitaal responsive magazine

Samen jouw project lanceren?

Vanden Broele Productions

Lieven Bauwensstraat 33, 8000 Brugge

Vanden Broele Productions

Lieven Bauwensstraat 33, 8000 Brugge

https://productions.vandenbroele.be/