CASE

AGION
ZONNEPLAN

Vanden Broele Productions
brengt met IBM Watson
het zonneplan van
AGION korter bij de scholen!

Het zonneplan

AGION het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs, ijvert bij schooldirecties en inrichtende machten om meer schooldaken met zonnepanelen te bekleden.Vanden Broele Productions werkte in opdracht van AGION een mailing campagne uit waar afwisselend de rationele voordelen van zonnepanelen (de besparing op de energiefactuur) als de emotionele voordelen (klimaat en duurzaamheid) aan bod kwamen.

Digitale mailing campagne

Afhankelijk van het klikgedrag en de belangstelling van de lezer voor de respectieve voordelen van zonnepanelen werd in een vervolgmail het voordeel verder uitgewerkt.Flankerend werd eveneens de rol van AGION als goedkoopste leningverstrekker op de markt en als begeleidende instantie bij de hele procedure in de verf gezet.

Het sluitstuk van de campagne was de aankondiging dat het zonneplan van AGION vanaf 1 juli werd uitgebreid van zonnepanelen naar alle vormen van energiebesparende maatregelen.

"De school draagt bij aan het halen van de klimaatdoelstellingen. Zo zorg je voor een groene toekomst voor de kinderen."

EEN GROENE TOEKOMST

Online magazine

Het online magazine biedt een heldere samenvatting van de redenen waarom scholen kunnen kiezen voor een voordelige zonnelening.Want video’s, infographics en responsive beelden creëren meer interactie en dus meer betrokkenheid bij de campagne.

Design & copy

Vanden Broele Productions

Tools

Steward Marketing Automation- Mail campagne
Steward Marketing Publishing - Digitaal responsive magazine

Samen jouw project lanceren?